MAISON D'IDÉE Prague

Hľadá sa skúsený grafický dizajnér obalov

Hľadá sa grafický dizajnér

Chceme sa posúvať dopredu a aj preto neustále hľadáme nových a šikovných ľudí so skúsenosťami v tejto oblasti. Po zaslaní portfólia si s každým uchádzačom radi posedíme a preberieme budúcnosť pri šálke kávy. Vždy sme vďační za rozhovor, človek nikdy nevie, čo z takéhoto posedenia môže vzísť. Pred samotným pohovorom je ale dobré rozpamätať sa na dôvody, pre ktoré by ste práve vy mali byť tým človekom, po ktorom pátrame. Sformulovanie a analýza vlastných schopností vám môže pomôcť lepšie sa pripraviť na pohovor a možno sa, práve kvôli tomu, rozhodnete radšej chvíľu počkať, nazbierať viac skúseností či rozšíriť a prepracovať si portfólio.

Čo očakávať od pozície grafického dizajnéra obalov

Bez debaty ide o atraktívnu pozíciu, treba si ale uvedomiť, že obal je z grafického hľadiska komplikovaná záležitosť. Dizajnér musí zohľadniť nemalý počet obmedzujúcich faktorov a zároveň mať naštudované všetko v rámci daného segmentu na danom trhu.

Vo výsledku musia kombinovať všetky povinné prvky a komunikovať žiadané informácie. Vzhľad musí byť relevantný a atraktívny pre cieľovú skupinu, no zároveň musí prekonať konkurenciu. Vytvorenie dizajnu, ktorý vyrazí dych si vyžaduje, aby si grafik, nech je akokoľvek dobrý, siahol na svoje dno.

Klient vždy vyžaduje niekoľko alternatív. Tvorba dizajnu je náročný proces a pri packagingu to platí dvojnásobne. Zadanie sa opakovane môže meniť. Grafický dizajnér, ktorému zveríme projekt, bude musieť zvládnuť adaptovať všetky požiadavky klienta, konzultovať ich s creativedirectorom a čo je najdôležitejšie – počas celého procesu nevyhorieť.

Uchádzačom preto odporúčame položiť si nasledujúce 3 otázky
Aké kvality nás potešia u našich budúcich kolegov

V otázke talentu vek nehrá rolu, ale skúsenosti sa dajú nadobudnúť len časom a poctivou prácou na sebe. Preto hľadáme človeka približne vo veku od 30 do 40 rokov, ktorý už za sebou má nejaké tie roky skúseností, ktorý by bol dostatočne osobnostne a profesionálne vyzretý, aby zvládol navrhovanie obalov na úrovni.

Grafik na pozícii obalového dizajnéra musí aktívne sledovať aktuálne trendy. Musí mať adekvátny prehľad a znalosti o tovaroch, predovšetkým o potravinách.
Nehľadáme jasnovidca, ale je pravdou, že dobrý obalový dizajnér by mal mať schopnosť trendy správne predvídať a adaptovať. Je nevyhnutné, aby bol schopný vytvoriť a odprezentovať jasnú víziu pre grafický koncept, jeho adaptáciu a fungovanie v reálnom svete a zároveň si zachovať vlastný rukopis.
Dobrý dizajnér obalov musí vedieť posúdiť relevantnosť aktuálnych trendov pre dlhšie časové obdobie a musí byť schopný navrhnúť dizajn, ktorý je nadčasový a má voči krátkodobým módnym výstrelkom svoje vlastné, unikátne postavenie.

Exit mobile version