MAISON D'IDÉE Prague

Pinterest a jeho skrytý potenciál pre firmu

blog pinterest a jeho skryty potencial pre firmu

Dostali sme sa do doby, kedy je v marketingu prítomnosť online tools nevyhnutnosťou. Sociálne siete priniesli nový spôsob komunikácie zákazníka so značkou. Viete sa k sebe zrazu dostať oveľa bližšie, komunikovať rýchlejšie a priamo, vytvárate si tak oveľa silnejší vzťah. Zákazník sa stáva lojálnejším, zvyšujete si povedomie o vašej značke a váš web generuje oveľa viac návštev.

So sociálnymi sieťami je už väčšina z vás oboznámená a používa ich na denno dennej báze. Facebook, Instagram či LinkedIn. 

Počkať, nezabudli sme na niečo?

Hovorí vám niečo PINTEREST? Áno, aj ten je skvelým nástrojom, ako prezentovať vašu značku či biznis veľmi príjemným, elegantným a hlavne organickým spôsobom.


Pinterest je miesto, kde sa mesačne zhromažďuje viac ako
322 miliónov užívateľov z celého sveta. Tak prečo by ste tam nemali byť práve vy? Najprv si povedzme, čo to ten Pinterest vlastne je a ako funguje.

Táto webová stránka funguje už od roku 2010 a do dnešného dňa zaznamenala prudký nárast popularity. Platforma umožňuje svojim užívateľom zdieľať rôzne tematické kolekcie fotiek a obrázkov, ktoré nahrajú buď online ako prepojenie s existujúcou webovou stránkou, alebo túto kolekciu nahrajú priamo z PC.

Pinterest je pre vás najjednoduchším spôsobom, ako nájsť nápady pre každý jeden z vašich produktov a virtuálne si tieto nápady zbierať, dávať do kategórií.

Ako to na Pintereste funguje?

Od ostatných sociálnych sietí sa značne odlišuje. Ľudí spája prostredníctvom vecí, ktoré sa im páčia a považujú ich za zaujímavé, nie prostredníctvom správ. Tento kanál používa veľmi jedinečný spôsob, ktorý nefunguje na žiadnej inej platforme. 

BOARD alebo TABUĽA

Pinterest je pre vás online nástenkou, na ktorú si jednoducho pripnete všetko, čo vás očarí, čo sa vám zapáči a považujete to za inšpiratívne. Každá nástenka predstavuje určitú špecifickú kategóriu. Na svojom profile viete mať týchto násteniek koľko len chcete, ich počet je neobmedzený a kreativite sa medze nekladú.

Na začiatku uvidíte vašu domovskú obrazovku, na ktorej sú umiestnené tipy a nápady pre vás podľa predchádzajúcich vyhľadávaní. Vedľa tlačítka „HOME“ nájdete ikonku „TODAY“, ktorá vám prináša dennú inšpiráciu.

Do vyhľadávača následne zadajte kľúčové slová, ku ktorým hľadáte inšpiráciu. Môže to byť naozaj čokoľvek. Pre najlepšie výsledky je vhodné, pokiaľ tieto kľúčové slová zadávate v anglickom jazyku, zaistí vám to tak najrelevantnejšie výsledky v najvyššom možnom počte.

PIN

Na obrazovke sa vám zobrazia výsledky vyhľadávania. V tom momente môže začať vaša púť objavovania nespočetného množstva inšpirácií. Obrázok alebo nápad, ktorý sa vám páči a chcete ho uložiť na vašu online nástenku, stačí jednoducho pripnúť „PINom“. Je to akýsi virtuálny špendlík, veľmi podobný tomu, ktorý používame na nástenku vo fyzickej podobe. 

Teraz, keď už viete ako na to, môžete si vytvoriť svoje vlastné nástenky plné inšpirácie pre váš súkromný ale aj pracovný život. Ale poďme ďalej.

Prečo je Pinterest atraktívny aj pre podnikanie?

Je ZADARMO

Najlepšie veci v živote sú zadarmo, či ako sa to hovorí? Áno, poznáme veľa dobrých foriem plateného kontentu, ktoré dosahujú vynikajúce výsledky. Pri bezplatnej propagácii je to niekedy ťažké práve preto, lebo musíme dbať na kvalitu kontentu. Šírenie obsahu po Pintereste preto môže vyžadovať dlhší čas, ale verte nám, stojí to za to. Tak prečo to nevyužiť? 

Zvýšenie povedomia o značke

Ako pre každú firmu, aj pre vás je najvýhodnejšie byť čo najviac online. Byť prítomný pre súčasných ale aj potencionálnych zákazníkov všade, kde sa len dá. Budujete si tak vyššie povedomie o značke. Vytvorte si svoj firemný účet na Pintereste a prispôsobte si ho na mieru vášmu biznisu.

Z vyhľadávania k nákupu

Medzi hlavné výhody Pinterestu vieme bez pochýb zaradiť aj to, že znižuje počet krokov, ktoré treba urobiť pri procese nákupného rozhodovania od objavenia až po uskutočnenie konverzie. Z návštevníka sa tak vie stať potenciálny zákazník oveľa skôr, ako na iných sociálnych sieťach. Dôvodom je hľadanie konkrétnych kľúčových slov, existuje aj vyššia šanca na skutočný úmysel nákupu. Toto publikum je pre vás veľkým potenciálom, ktorý by bola len škoda nevyužiť.

Traffic na vašu stránku či blog

Každý príspevok, ktorý na Pinterest pridáte, obsahuje aj odkaz na vašu webovú stránku či blog. Každý užívateľ, ktorému sa váš príspevok páči má možnosť navštíviť aj váš web a dozvedieť sa o vás niečo viac. Preto pamätajte, čím krajší a pútavejší príspevok dáte, tým vyššia šanca na preklik od pinterestových užívateľov.

Tak čo, presvedčili sme vás, aby ste to skúsili? Dajte nám vedieť a ak vás Pinterest zaujal, v budúcnosti vám prinesieme ďalšie novinky zo sveta tejto sociálnej platformy.

Exit mobile version